®urnálovací fs a linuxové distribuce

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Pondělí Srpen 20 11:18:53 CEST 2001

Milan Kerslager schrieb in Nachricht ...

>Ext3 je mezi FS na tom velmi dobre, protoze pouziva velmi stabilni kod
>ext2 (ext3 je zpetne i dopredne kopatibilni, tj. lze volne prechazet od
>ext2 k ext3 beze ztraty dat). Ext3 je rutinne nasazen na nekterych velkych
>serverech (co vim, tak napr. rpmfind.net)

No zrovna rpmfind.net je dost specializovane pouzitie - do tej
databazy sa napr. nejak casto nepise. Ze to chodi na rpmfind
neznamena, ze to bude chodit na stroji, ktory neustale nieco
kompiluje.

Odhadovat spolahlivost niecoho, co nie je v oficialnom jadre,
je _velmi_ osemetne. Pouzivatelska baza je radovo (podla mna
aj o dva, mono tri rady) mensia, ako ext2 a je aj mensia ako
reiserfs.

Zda sa mi dost odvazne, pokial nieco takeho davaju ludia do
distribucii (to sa tykalo tak SuSE s ReiserFS, ako aj inych firiem
a ext3). Ak je to volba, ktoru zapnu len ti, co vedia co robia, OK.
Davat to ako default by podla mna bola samovrazda.

Za seba mozem povedat, ze ani reiserfs, ani ext3 v nasledujucom
pol az jednom roku urcite nepouzijem na datach, na ktorych mi zalezi.

Zdravi
--
                                                      Stano

Daląí informace o konferenci Linux