vyvojar HW (PCI, cPCI, ...)

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Pondělí Srpen 20 11:39:12 CEST 2001

Zdravim,

: | Odesílatel: Robert Vojta <robert na v0jta.net>
: | > PCI se da delat doma? ja myslel, ze je treba dostat (koupit) nejake PCi
: | > DEVICE ID a ze to neni uplne levna zalezitost
: Mam pocit ze 100k USD...

Clenstvi v PCI SIG stoji 30k$ rocne a zahrnuje bezplatnou alokaci vendor ID,
jestli je mozne ziskat vendor ID i jinak, nevim (vsechny informace viz
http://www.pcisig.com/); tak jako tak je to nestoudne drahe.

> Proboha, nikdy, slovy NIKDY nedelejte PCI kartu bez bus masteringu za
> predpokladu, ze z te karty potrebujete prenest vic nez 1 bajt za minutu!
> Provadeni klasicke IN/OUT na PCI trva priiiiiiiserne pomalu, protoze
> ta sbernice na to neni nijak zvlast optimalizovana.

Vsak jsem take ani slovem nezminil, ze by takova karta mela pouzivat
I/O transakce, ty jsou opravdu nestoudne pomale :-)  [Ony take existuji
jen a pouze pro kompatibilitu s ISA...]

U mnoha karet neni opravdu duvod pouzivat busmastering, memory mapped I/O je
vice mene stejne vykonne a na HW daleko mene narocne.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
COBOL -- Compiles Only Because Of Luck