Nefunguje ls | grep

Josef Varilek varilek na nemcb.cz
Úterý Srpen 21 07:53:30 CEST 2001

Ahoj,

Mam zajimavy problem:  po jednom krasnem vypadku proudu se stala
takova nemila vec, ze pocitac celkem nornmalne nabehl, akorat
zapomel nahodit eth0 a eth1. tak jsem po tom tak trochu sel a zjistil jsem,
ze script /etc/init.d/network zjistuje jake mame interfaces podle
prikazu ls v adresari sysconfig/network-scripts a ten si upravuje k obrazu
svemu pomoci grep (presneji receno grep -v) pointa je v tom, ze ackolov mam
jak ifcfg-eth0 tak i ifcfg-eth1 tak network nic nenajde. zkousel jsem
spoustet v Bashi jednotlive prikazy a zarazil jsem se na nasledujicim:

### Na jakemkoliv jonem pocitaci dostanu prikazel ls toto:

[root na mygate network-scripts]# ls
ifcfg-eth0  ifdown       ifdown-ppp  ifup          ifup-ipx    ifup-post
ifup-sit     network-functions-ipv6
ifcfg-eth1  ifdown-ipv6  ifdown-sit  ifup-aliases  ifup-plip   ifup-ppp
ifup-sl
ifcfg-lo    ifdown-post  ifdown-sl   ifup-ipv6     ifup-plusb  ifup-routes
network-functions

### pouzijeme-li ls | grep ifcfg vyleze nasledujici:

[root na mygate network-scripts]# ls | grep ifcfg
ifcfg-eth0
ifcfg-eth1
ifcfg-lo

nicmene tento pocitac dela tohle:

[root na diana network-scripts]# ls
ifcfg-eth0  ifdown-post  ifup-aliases  ifup-ppp
ifcfg-eth1  ifdown-ppp   ifup-ipx      ifup-routes
ifcfg-lo    ifdown-sl    ifup-plip     ifup-sl
ifdown      ifup         ifup-post     network-functions

[root na diana network-scripts]# ls | grep ifcfg
ifcfg-eth0  ifdown-post  ifup-aliases  ifup-ppp
ifcfg-eth1  ifdown-ppp   ifup-ipx      ifup-routes
ifcfg-lo    ifdown-sl    ifup-plip     ifup-sl
[root na diana network-scripts]#

... proste bere to jaksi po radkach, misto "po slovech"coz neni zrovna moc
dobre...

dalsi veci je, ze napr pri restartu pri shazovani procesu nemuze vicemene
nic shodit (vsude [FAILED])
- asi stejny problem....

a zda se mi, ze bash je jaksi pomalejsi a cernobily (ls -c nefunguje)

..()() napr ps axe | grep smb chodi ok...

Problem je s nejak s tim, ze kdyz je vyskyt slova na radce, grepu to
staci... a vypise celou radku jako ze O.K.

Podle ceho se to ridi ? jak tohle funguje? co se mohlo pri tom padu
pocitace (dosel proud) stat ze to od te doby chodi takto?

Dekuji, J.Varilek