Zalohovani

Kilian Igor igor.kilian na infogas.sk
Úterý Srpen 21 15:16:11 CEST 2001

> - Co vsechno musim udelat, abych se dobral komunikace se paskovych
> zalohovacim zarizenim?

Pokial mate podporu SCSI a paskovych mechanik tak by mala byt mechanika
pristupna ako /dev/nst0 (nonrewinding device), /dev/st0.

> - Ktere programy mohu pouzit?

Doporucujem pouzivat na zalohovanie prikaz dump.
Pri restorovani je mozne pouzit totiz interaktivny
mod restore -i. Dokaze rychlo nacitat cely strom
suborov co je v zalohe a potom uz mozete ihned vyberat
subory ktore chcete restorovat co pri tarku je
problematicke a casovo zdlhave.

> - Na co si mam dat pozor?

Ja osobne som mal proble so zistovanim kapacity
media. Aj ked bolo 12GB bez kompresie po 5GB chcel
dump dalsiu pasku. Takze treba pouzit prepinac a.
Priklad full backupu nejakeho filesystemu napr. /dev/hda3:
/sbin/dump 0af /dev/nst0 /dev/hda3

> (jedna se mi o FULL zalohy, zadne incrementy - na to nemam
> ani cas, ani
> nervy)

Ak mate na to cas a priestor stale davajte v dumpe level 0 co je
full backup a je to. Neskoresie si to mozete rozmysliet.

Igor