SCSI LVD/HVD ?

Masin, Vladimir masin na lfhk.cuni.cz
Úterý Srpen 21 18:18:14 CEST 2001

> Mam 2 kontrollery - jeden je SCSI-2 Single ended (ultra wide
> - ma konektor
> 68 pin malinkaty - pry tomu rikaji VHDCI a jede na 40MB/s)
> Pak je jiny ten jede 80MB/s a rika si ultra-2 wide - nebo
> taky LVD (low
> voltage differential) - konektor je stejny.
>
> A ted chci pripojit zarizeni od IBM (vysokorychlostni paska LTO) s
> prenosem 15MB/sec bez komprese- ale toto se dela ve dvou provedenich
> LVD a HVD (high voltage differential). Otazka zni - na ktery
> kontroller to
> pripojit lze a na ktery VUBEC nelze.

> [...]

UW SCSI Single Ended (SE) a LVD jsou vzájemně kompatibilní, HVD je
kompatibilní jen samo se sebou - pokud připojíte HVD zařízení na SE/LVD
řadič nebo obráceně tak je docela velká šance že něco odejde :-((
Pro kombinace SE a LVD platí že to vždy poběží v režimu SE - tedy pokud máte
řadič LVD a SE zařízení, tak se řadič sám přepne do režimu SE (a můžete
využít terminaci na zařízení), pokud na SE řadič připojíte LVD zařízení tak
se taky přepne do SE módu (ovšem jelikož nemá vestavěný terminátor tak to
musíte zaterminovat separátním terminátorem resp. terminátorem na nějakém SE
zařízení - alespoň pokud jde o interní zařízení).
Pokud jde o Váš konkrétní případ tak nejlepší bude podívat se jestli Vaše
řadiče podporují současné připojení interních a externích zařízení (což
třeba některé RAID řadiče IBM neumí :-(( ) a pokud nebudou omezení z tohohle
důvodu tak připojte Ultrium v LVD verzi na LVD řadič.
Kabel pro VHDCI konektor se dá sehnat bez větších problémů a ani to nemusí
být originální IBM :-))

Zdraví

       Vladimir Masin
       LF UK Hradec Kralove