LINUX všeobecně -delší

Oto Buchta tapik na neo.cz
Středa Srpen 22 14:10:00 CEST 2001

Dne st 15. srpen 2001 01:37 Jan Nováček napsal(a):
> 1. Co by jste doporučili k čerpání informací? Průměrný
> začínající uživatel strašně dlouho "tápe". Já osobně jsem si koupil
> knihu "LINUX dokumentační projekt" (1000 stran). Je v ní v podstatě velké
> kulové. Přečetl jsem snad celý root, taky žádná sláva.

Nemyslim, ze je v LDP velke kulove. Je tam toho tolik, ze bys to asi tezko
dostal vschno do hlavy. Ale je tam jeden problem. Je spis o tom, jak to
chodi, nez o tom, jak co kterym GUI klientem nakonfigurovat.

> Neberte to osobně, ale pro začátečníka to není moc vhodné čtení. Proto
> prosím autory článků (snad to nějaký vydržel číst), zda by nebylo
> možné napsat seriál typu "Samba tanec s vlky" ještě v lidštější
> podobě. Nemyslím jen o Sambě, ale i instalaci driverů, instalaci
> firewallu - Masquarade atd. Zatím můj nejlepší objev popisující

Zkus si sehnat (asi pujcit, v knihkupectvi uz nebude) Linux-internet server.
teto republice asi neni lepsi kniha. take byla dobra jeste Pouzivame Linux.
Mozna ti bude stacit i Pouzivame RedHat Linux.

> srozumitelnou formou otázky lidí jako jsem já je na serveru
> Suse.cz. Bohužel vše se vztahuje k Suse, takže umístění adresářů ani

Nediv se, je to prece podpora pro distribuci SuSE.
> souborů "nesedí"...nehledě na další věci.

To je dano tim, ze SuSE se snazi odpovidat File System Hierarchy
a jinym vice ci mene psanym standardum, kdezto RH je to dost suma fuk.

> 2. Vypozoroval jsem, že RH má horší technickou podporu než Suse. a s
> jádrem obsaženým v 7.1 to také není výhra. Jak to skutečně je? Vyplatí
> se mi sehnat si Suse?

Z vlastni zkusenosti ti mohu rict, ze vyplati. Nejen kvuli podpore a
dokumentaci (i v cestine), ale hlavne kvuli distribuci same.

> 4. Mám 2 OS. Jsem v Linuxu nastavím si monitor. Nabootuji do Win a
> monitor se posune o 2cm doleva. Co s tím?

Kdybys mel SuSE, problem by se dal eliminovat vcelku jednoduse:
Nakonfiguruj monitor pro Windows, v SuSE spust Sax (nebo sax2)
a pri konfiguraci si sam posun obraz tam, kam potrebujes.

> 5. Které programy v Linuxu umí pracovat s *.doc a *.xls s MS Office?
> Vím jen o StarOffice, ale ty se mi zdají oproti MS Office pomalé.
To mas problem. MS Office je asi nejlepsi MS Office. Existuji nejaka
udelatka, ktera umi treba zkonvertovat doc do html, ale to asi nebude ono.
Muzes zkusit jeste abiword, ale s tim jsem mel spatne zkusenosti (uznavam, ze
to bylo pred rokem)
> 6. Používám Sambu, klienti na Win se tedy dostanou na můj HDD.
> Obráceně je to horší. Vše musím mountit šíleným příkazem
> (mount -t smbfs -o Username=xxx,Password=yyy //pocitac/disk /mnt...)
> Jak lépe?

Hledej na freashmeatu. Jiste neco najdes, Ja jsem sveho casu zkousel
programek Komba, ktery delal montovani za mne. Existuje taky porject KRuiser,
ktery primo emuluje chovani Exploreru z Windows. Dalsi jiste najdes.
Napriklad v sekci n v distribuci SuSE.

--
Oto 'tapik' Buchta