spolecny poslech

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Středa Srpen 22 14:07:27 CEST 2001

| Odesílatel: Zdenek Kabelac <kabi na i.am>
|
| Ja tu jen tvrdim to, ze normalni zvukovka (tedy ne to, co ma na sobe
| cinch
| stoji 300Kc a tvrdi to o sobe, ze to je zvukovka)
| se nerozbehne od prepokladane casu v radech 10ms ani po hodinach hrani.

No ono taky zalezi na zatezi systemu, jestli system stihne dodat data do
zvukovky vcas. Tento problem je patrny obzvlast u modernejsich PCI
zvukovek, ktere jsou orezane na cenu, takze maji naprosto minimalni vlastni
buffer (pokud vubec nejaky maji).

| Nikdy jsem netvrdil, ze tu neco budu zesychronizovavat na byte presne.
| Jen tvrdim, ze jsou zvukovky, ktere hraji zvuk budto pomaleji nebo
| rychleji
| a je to pozorovatelne uz po nekolika vterinach a s takovymi oknem ven.

Pokud je takt zvukovky odvozen od taktu nekde v systemu (coz diky PLL muze
byt), tak se ani nedivim. Nedivim se ani u zvukovek, ktere maji moznost
nastavit vzorkovani po jednom Hz. Je to sice hezke, ale takove PLL nemuze
mit pozadovany jitter (idealne <50ps pro 16 bit), to docela tezko dosahuji
i krystalove oscilatory.

Zdravi

                   Jaroslav Lukesh, K-net
http://www.k-net.cz            computer hardware and software
Multimedia, Networking, Communications, Windows terminals, NC
Winmodems, Winprinters, Winscanners, etc. are not supportable
under linux[...] In the United States it is illegal to sell a
linux distribution that supports these devices.
			 Linux + Windows HOWTO v0.1.0 1999-11-04