Zurnalovaci fs a linuxove distribuce (Re: ANNOUNCE: Mandrake 8.1 beta 1 "Raklet")

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pátek Srpen 24 10:34:02 CEST 2001

On Sat, 18 Aug 2001, Pavel Janik wrote:

>    From: Radek Vybiral <Radek.Vybiral na vsb.cz>
>    Date: Sat, 18 Aug 2001 12:59:17 +0200 (CEST)
>
> Ahoj,
>
>    > Instalacni program nabizi instalaci na ReiserFS, pripravena je take
>    > podpora pro IBM JFS a ext3.
>
> chtel jsem se zeptat, jak mam teto vete rozumet. Bohuzel si betu Mandraku
> tento tyden vyzkouset nemohu a tak bych chtel vedet, jestli to znamena, ze
> standardnim souborovym systemem teto verze je ReiserFS. Je to tak?

Takze vysledek mych pokusu je toto:
V teto beta verzi se kazdy zvoleny pripojny bod bez zasahu formatuje jako
ext2.

Lze ale samozrejme uz pri instalaci zmenit typ souboroveho systemu na
mnozinu, ve ktere jsou ty tri zminovane zurnalovaci systemy.
Takze jako spravny paranoik jsem si je vyzkousel nainstalovat pro jistotu
vsechny a rozdelil jsem disk na / pro ext2, /var/ pro ReiserFS, /home pro
ext3 a /usr pro IBM JFS. Vsechno funguje bez problemu, nedelal jsem zadne
stress testy, takze porovnavat nemuzu. Ma to sice jeste chybicky, kdyz
jsem potreboval pouzit rescue image tak ten nemel v sobe podporu pro JFS a
tak jsem si odriznul /usr coz potom udelalo ten systen dost nepouzitelny.

Co bude vychozim souborovym systemem nevim, zrejme asi budou nasledovat
prikladu RH, kdy lze prechazet z ext2 na ext3 bez ztraty dat a plusem je
potom zurnalovaci schopnosti.

R.V.

Daląí informace o konferenci Linux