Problem s FTP (firewall)

White Tiger White.Tiger na seznam.cz
Pátek Srpen 24 11:49:15 CEST 2001

Delam administratora site na gymnaziu. Pro
pripojeni k internetu je pouzit linuxovy proxy
server (bezdratove pripojeni) s firewallem.
System byl upgradovan z RedHat 6.2 na RedHat 7.1.
Podarilo se mi rozchodit http proxy (squid) a
postu (spoluprace se serverem Nowell). Ale
nefunguje FTP z pocitacu v lokalni siti na vnejsi
servery (na zadny, napr. ftp.zcu.cz) a ani ping
(ani na servery jako www.seznam.cz - vypise
"Neznamy hostitel www.seznam.cz"). Problem je
patrne v nasteveni firewallu, ale jsem v linuxu
pomerne zacatecnik, tak nevim co s tim (zkousel
jsem modprobe ip_conntrack_ftp a insmod
ip_conntrack_ftp, ale vypise par hlaseni jako
"unresolved symbol
ip_conntrack_ftp_expect_related_Ree85aab5" a
podobne). Cetl jsem diskuse k ipchains a iptable,
ale nejak nevim porad co s tim, abych to uplne
nezboril. Pokud by nekdo mohl poradit, jak
pruchod ftp povolit, byl bych moc vdecny (pokud
mozno s podrobnym komentarem, co ktery prikaz
presne dela). Zatim ftp prochazi pres squid (kdyz
se zada explicitne port pouzivany pro http
protokol), ale ten toho moc neumi (napr. neumi
vytvaret adresare, prejmenovavat a mazat soubory
apod.).

S pozdravem
E. Maskovsky

White Tiger