XFree86 4.1 a ceska klavesnice

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pátek Srpen 24 14:13:36 CEST 2001

Preji pekne patecni odpoledne,

po upgradu na verzi 4.1 XFree86 jsem narazil na jednu neprijemnost ohledne
ceske klavesove mapy.

Jak ve verzi 4.0.3 tak i v drivejsich jsem pouzival mapu us_cz_qwerty,
kterou jsem prepinal pres SHIFT+SHIFT a navic k tomu i blikala dioda
scroll-locku.

Prekvapenim pro me je, ze tyto mapy jiz nejsou ve verzi 4.1 a namisto toho
tam je pouze cz a cz_qwerty.

Tazi se tedy tech z vas, kteri tuto verzi pouzivate, jak si mam opet
nastavit svoji oblibenou kombinaci tak abych mohl pracovat jak jsem
zvykly. Ja jsem na to proste neprisel...
Existuje samozrejme reseni, ze si vezmu tu mapu z verze 4.0.3 ale tato
mapa neni primo v balicku, coz je nutna podminka.

Taky jsem nepochopil autora novych klavesovych map, co ho k tomu vedlo,
ze se ty drivejsi funkcni mapy takto prekopaly.

Ve finale totiz jde o to, ze ani intalacni program pro MDK 8.1 beta neni
schopen me to nastavit a uzivatel potom dostane system, kde mu nefunguje
ceska klavesnice, coz je velice neprijemne.

Diky

R.V.