Partition u více, než 4 oddílů s Windows

Martin Molhanec Martin.Molhanec na p102.f12.n420.z2.gate.fidonet.cz
Pondělí Srpen 27 16:33:37 CEST 2001

Hello Ing..

16 Aug 01 00:57, you wrote to all:

 IP> Snažím se rozdělit disk takto:

 IP> /boot         16 MB
 IP> /                 518 MB
 IP> C:             2500 MB
 IP> D:             1003 MB
 IP> E:             1620 MB
 IP> /usr           2048 MB
 IP> /home      2697 MB
 IP> /var           2048 MB
 IP> swap       1028 MB

 IP> Potíž je v tom, že prostě Windows toto rozdělení nějak poškodí.
 IP> Buď
 IP> jakoby odmaže poslední 2 partition, nebo pokud jsem nějakou FAT
> [...]

    Hmmm, jeste by to chtelo vedet co jsou primarni a co extended
partition, respektive opravdovej vypis kde zacinaji a konci.

    Moje zkusenost je nasledujici. FDISK od MS a vubec SW od MS
predpokladaji pri tvorbe extended partition, ze jsou pekne jedna ve
druhe, jako ty ruske drevene panenky (jestli vite co mam na mysli :-)
Tohle to se defakto bere za "dobry" standard. Bohuzel vetsina
Linuxovych "Fdisku" se timto zcela neridi a dokaze vytvaret extended
partition dost divoce, dokonce i nazpatek.

    Abych to lepe vysvetlil. Mel jsem na zacatku extended partition
diru, tak jsem do ni soupnul Linux s tim, ze jsem si ty partition
udelal pri instalaci Linuxu jeho nastrojem, a ejhle MS partition za nim
mi zmizely ! Proc ? Protoze ten Linuxovej nastroj proste pridal odkaz
na tyhle nove partition na konec stavajiciho retezce, takze defakto
odkazoval zpet ! Proste zacatek nove linuxove partition byl na cylindru
s nizsim cislem, nez pocatek predchazejici partition a to se MS moc
nelibilo.

    Problem jsem vyresil, zrusenim novych partition a opravenim
partition tabulky tak, aby byla jako predtim. Pak jsem vzal Partition
Magic a udelal znovu Linux partition, tentokrat se vytvorili uz spravne
dle pravidel MS, protoze je PM dodrzuje, proste se musi ta nova
partition vsunout do seznamu stavajicich partition na spravne misto,
aby tak jak jsou za sebou taky za sebou pocinaly a koncily. A pri
instalaci linuxu uz staci jen rici jake partition pouzit a nechat je
jen pripadne naformatovat (ted nevim jestli PM umi formatovat i Linux
partition nebo ne).

    Myslim, ze se Ti podobna vec stala. Snad Ti to pomuze.

Martin