Samba 2.2.1a a oplock problemy

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Pondělí Srpen 27 17:33:29 CEST 2001

Dobrý den,

v poslední době vydatně nasazuji Sambu 2.2.1a na souborových serverech,
se kterými pracují Windowsoví klienti v DOSových programech psaných ve
FoxPro, Paradoxu, apod.

Obvykle všechno funguje dobře, ale jednou za čas dojde k tomu, že se
při větším zatížení odezva něktérého z klientů úplně zastaví a obnoví
se až asi za 1 minutu. Přitom ostatní klienti pracují celkem plynule.
Z pohledu Samby nastavené na úroveň protokolování 2 celá situace vypadá
nějak takto:

[2001/08/24 10:45:16, 0] smbd/oplock.c:request_oplock_break(997)
  request_oplock_break: no response received to oplock break request to
pid 4086 on port 33046 for dev = 900, inode = 48944
  for dev = 900, inode = 48944, tv_sec = 3b8613ea, tv_usec = 8fde0

Jediné řešení, na které jsem zatím přišel, je downgrade Samby na verzi,
2.0.10, která, zdá se, podobnými problémy netrpí. Bohužel Samba funguje
jako PDC ve smíšené síti, takže bych tam mnohem raději viděl tu 2.2.

Ještě dodám, že server, stanice i síť jsou dimenzovány dostatečně,
takže tady bych problém nehledal. Zvláště mě provokují nářky uživatelů,
že starý server s Windows NT, na kterém fungovala celá aplikace dříve
podobnými problémy netrpěl.

--
/*     Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz
       Brno, Czech Rep.            ICQ: 56183467