SUN Netra X1 a linux

Jan Havlicek havlicek na vse.cz
Čtvrtek Srpen 30 20:49:17 CEST 2001

Zdravicko

Resim problem, jak predelat stavajici dva servery provozovane na intelu
do 1U rackmount casu a pri tom jsem narazil na serverik SUN Netra X1,
ktery poskytuje za celkem slusnou cenu (vpodstate srovnatelnou s
neznackovym 1U resenim) znackove zelezo. Nicmene se mi hlavou honi
nekolik otazek:

1) Stavajici servery jsou na Linuxu. Dovedu si predstavit provoz pod
Solarisem, nicmene bych rad vedel, je-li na tenhle strojek
nainstalovatelny linux (pripadne ktera distribuce, preferoval bych
Mandrake, RedHat).

2) Njesem si jisty HW vykonem. Co se pameti tyce, pouziva to standardni
PC133 DIMMy, takze pridat celkem levnou pamet oproti standardnim 128MB
neni problem. Procesor v tom je (a ted jsem narazil na ruzne informace)
bud 400 nebo 500 MHz SPARC. Nedokazu to jakkoliv porovnat s vykonem PC -
servery jsou momentalne provozovane na 400 MHz celeronech (jeste slot1)
a stihaji, nicmene nerad bych pri celkem ne levnem upgradu sel s vykonem
dolu a i situace kdy bych si polepsil jen malo me ne zcela uspokojuje.

Nemate nekdo zkusenosti s provozem tohohle serveriku obecne (i pod
Solarisem - pripadn eporovnani provzu pod Solarisem a Linuxem) pripadne
jakekoliv napady, rady a pripominky, ktere by mi pomohly se rozhodout?

Diky

honza

--