uplne kacirsky napad .. pine a kolecko na mysi

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Prosinec 3 11:56:46 CET 2001

On 03/12/2001, Matus Martinak wrote:

> no neviem ja mam ruku na mysi ked klikam na ikonu pine ... a potom by
> bolo elegantne proste s myskou len scrolovat a kliknutim otvarat
> postu. Ja viem ze to zavana jednym $$$ OS :) ale ked uz linuxa
> pouzivam ako workstation nebudem sa velmi byt za prava klavesnice :),
> ked mi to mys proste urychluje.

Pisete, ze klikate na ikonu, takze predpokladam, ze Vam jde o Xka a
xterm (nebo neco podobneho). V tom pripade by melo stacit pridat do
~/.Xdefaults toto:

!non-X apps wheel support
*vt100.translations: #override\n\
        Shift<Btn4Down>:StartScroll(Forward)\n\
        Shift<Btn5Down>:StartScroll(Backward)\n\
        Ctrl<Btn4Down>:StopScroll(Forward)\n\
        Ctrl<Btn5Down>:StopScroll(Backward)\n\
        <Btn4Down>:StopScroll(Forward)\n\
        <Btn5Down>:StopScroll(Backward)\n\
        Shift<Btn4Down>,<Btn4Up>:scroll-back(1,halfpage)\n\
        Shift<Btn5Down>,<Btn5Up>:scroll-forw(1,halfpage)\n\
        Ctrl<Btn4Down>,<Btn4Up>:string("ESCOAESCOAESCOAESCOAESCOAESCOAESCOAESCOAESCOAESCOA")\n\
        Ctrl<Btn5Down>,<Btn5Up>:string("ESCOBESCOBESCOBESCOBESCOBESCOBESCOBESCOBESCOBESCOB")\n\
        <Btn4Down>,<Btn4Up>:string("ESCOA")\n\
        <Btn5Down>,<Btn5Up>:string("ESCOB")\n\

Misto ESC musi prijit opravdu znak Escape (napr. ve Vimu zapsany pres
Ctrl+V). Mozna to jde opsat nejakou jinou konstrukci, nevim.

Normalne pak kolecko skroluje po jednotlivych radcich, s Ctrl po deseti
radcich (to je urceno poctem opakovani sekvence ESCOA [resp. ESCOB]) a
se shiftem posouva historii terminalu (totez, jak odela obvykle
Shift+PgUp/Shift+PgDn).

Nevyhodou tohoto reseni je, ze nektere programy pak rvou, ze pry

Warning: Actions not found: StartScroll, StopScroll

Bez nich se to ale chova zvlastne - napr. otocite koleckem nahoru, xterm
se posune do historie terminalu (Shift+PgUp), potom sahne bash do sve
historie (sipka nahoru), zobrazi predchozi povel, cimz vrati xterm z
historie zpet. Vysledkem je nepekne trhani obrazu. Domnivam se, ze je to
tim, ze xterm normalne podporuje kolecko mysi pro posun v historii
terminalu bez dalsiho nastavovani a pomoci StartScroll/StopScroll mu lze
rict, aby to nedelal. Ostatni aplikace zrejme tyto funkce neznaji.
(ovsem to je jenom moje cira spekulace)

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka