iso images SUSE

Pondělí Prosinec 3 12:49:53 CET 2001

On Mon, 3 Dec 2001, Zdenek Pizl wrote:

> jak se pozna eval od neceho jineho ? Ja jsem takhle po
> vikendu strasne linej premyslet ...

Evaluation = zhodnoceni

Je to verze, ktera slouzi k tomu, abyste mohli ocenit vyhody distribuce
SuSE a nasledne obhajili nakup krabicove verze (pred svoji penezenkou nebo
pred sefem). LiveEval pak znamena, ze se to neinstaluje, staci to jen
spustit z CD (na disku si to vytvori tusim 2 soubory, do kterych se uklada
konfigurace a data).

Na normalni pouziti LiveEval neni a take to neni jeji ucel. Jejim ucelem
je ziskat zakaznika, ktery si koupi krabici nebo si to nainstaluje via FTP
(coz je dost nepohodlne, takze zakaznik spise koupi tu krabici).

Podle dokumentu na Webu u SUSE je neexistence ISO obrazu nastrojem na
ziskavani penez pro placene vyvojare, nebo-li jinak: marketing SuSE
predpoklada, ze vetsi vynos ziska timto zpusobem.

Jine firmy predpokladaji, ze vetsi vynos ziskaji tak, ze nebudou delat
prekazky lidem, kteri neplati (tj. ISO obrazy volne existuji) a nasledne
se jim budou snazit prodat doplnkove sluzby nebo cekat, ze dalsi verzi si
zakaznik koupi v krabici (je dost lhostejne, jak to prezentuji).

Je to normalni marketingova uvaha o tom, ze existuji ruzni lide a pokud
chcete ziskat podil na trhu, musite vyhovet te skupine, ktera neni
spokojena s postupem konkurence (tj. jednodussi je ziskat zakaznika, ktery
neni pokryt marketingem konkurencni spolecnosti). Proto SuSE dela LiveEval
a treba u RH takova vec neexistuje (a nekterym lidem to vadi).

Je na kazdem zakaznikovi, aby si vybral, co mu lip vyhovuje, coz je
spravne.

Naopak neni spravne, kdyz se jedna ze soupericich firem snazi zakryt
nevyhody sveho reseni, poukazuje na nevyhody reseni druhe firmy a srovnava
tak hrusky s bramborama (nebo treba slibuje neco, co nesplni a tak
podobne, dosadit lze cokoliv).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz