stanice s 2 sitovkami a 2 sitemi - mozna nebezpeci?

Jiri Chaloupka dev na b2bexpander.com
Pondělí Prosinec 3 14:43:21 CET 2001

Zdravim,
jsem v nasledujici situaci:
mam pracovni stanici s linuxem s 2 sitovymi kartami a pripojenim do 2 siti.
Jedna sit je chranena firewalem, druha (zatim) ne. Potrebuji do obou siti,
pricemz plati ze z jedne se nedostanu do druhe ( v jedne - chranene siti je
server na kterem pracuji, s databazi atd.
Na druhe siti (bohuzel zatim nechranene) je mail server, souborovy server a
par dalsich veci.

Mel jsem to nejdrive tak, ze stanici jsem mel skonfigurovanou jako router,
prvni sitovka se pouzila pouze na pripojeni do onoho serveru v chranene
siti, na vse ostatni se pouzila druha. Na stanici mam dale odlehcenou verzi
firewallu, ktera nedela nic jineho, nez ze zahodi jakekoliv prichozi pakety.

Jelikoz jsem si nebyl prilis jist tim, zda moje stanice neposlouzi jako
"cerna zadni vratka" do chranene site, zatim jsem routovani zrusil a jsem
jen v jedne ze siti.

Ponecham-li stranou zjevne nebezpeci pro nechranenou sit (firewall bude za
par dni, sam tu nejsem coby spravce),
otazka zni :
muze moje stanice s routovanim znamenat nebezpeci pro chranenou sit i pres
to, ze je na ni "personal firewall" zahazujici prichozi pakety (SuSE)?

Diky za nazory, az bude firewall i na druhe siti, bude to ok, ale potreboval
bych pristup do obou siti uz nyni ...

Chaloupka