FreeS/WAN v tunelovem modu

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Pondělí Prosinec 3 17:31:34 CET 2001

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Takze chcete rici, ze obecne bych si mel vymezit kdo s kym (s maximalni
> maskou rekneme) ma kryptovane komunikovat a tolik ruznych tunelu
> specifikovat? Je to pro mne zajimava nova informace...

Ano, presne tak. Posilam cast odpovedi z konference o FreeS/WANu, kde
jsem se na to ptal. Chtel jsem routovat vice subnetu skrz jeden tunel,
protoze se mi nechtelo vytvaret spoustu ruznych net-to-net definici.
Tohle jsem se po nekolika mailech dozvedel:

Henry Spencer wrote:
 > No.  Nor is this just an implementation issue; the IKE *protocol*
 > makes no provision for negotiating or rekeying a tunnel which has more
 > than one subnet on one end.  Remember that IPsec tunnels include
 > access controls; they are not just virtual wires.  There is no routing
 > trick which will do what you want.

Je to od cloveka ze Spysystems, tedy primo od pramene.

Michal Ludvig
--
* Cray is the only computer that runs
*  an endless loop in just 4 hours.