jeste DNS

Michal Ludvig mludvig na suse.cz
Úterý Prosinec 4 14:05:11 CET 2001

Martin Beneš wrote:

> no toto delam jen v pripade slozitejsiho nakonfigurovani -
> ja potrebuji vylozene jednoduche nastaveni: nazorne :
>
> od providera mam masku .128 a v ni si delam vlastni resoluci ..:

A je v providerove DNS napsano, ze pro 128/25.139.14.222.in-addr.arpa.
delate nameserver vy, a ze kdyz nekdo chce resolvovat
130.139.14.222.in-addr.arpa. tak ve skutecnosti ma resolvovat
130.128/25.139.14.222.in-addr.arpa. ?
Jestli ne, tak vam to chodit nebude. Uvedomte si, ze ten zapis 128/25 je
pouze symbolicke jmeno vasi reverzni domeny a nema to nic spolecneho s
jakoukoliv sitovou maskou (i kdyz na prvni pohled to tak muze vypadat).
Zkuste:
~# dig ptr 130.128/25.139.14.222.in-addr.arpa. @localhost
a uvidite, jestli vam to zresolvuje nebo ne. Pokud ano, je chyba u
providera (resp. v jeho DNS), pokud ne, bude chyba u vas.

Michal Ludvig