named - zpomaleni odezvy

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Úterý Prosinec 4 19:40:59 CET 2001

 Ahoj,

Je to dost zaujimavo zamotane, alebo mi uz vypina...

> mam pevnou ip adresu
> mam primarni dns server u providera
> je tam A zaznam na moji ip adresu
> je tam MX zaznam na moji ip adresu
> mam v resolv.conf nameserver 127.0.0.1

Na tom stroji bezi DNS? Ak nie mala by tam byt
adresa primarneho (a patrilo by aj sekundarneho)
nameservera. A MX zaznam s tym nema nic spolocne,
je to len adresa servera kam sa dorucuje posta
pre danu domenu.

> kdyz spustim named tak se dlouho ceka
> nez se po lokalni siti prihlasim pres sshd

No a? Nebude cakat na timeout preto, ze nemoze
rsolvovat IP adresu?

> kdyz mam v resolv.conf nameserver ip-providera
> tak se po lokalni siti sshd prihlasi rychle

No a teraz najde DNS a korektnu odpoved.

>  v cem muze byt problem

V nicom, je to 100% korektne chovanie.

A aj teda nechcete cakat na DNS je potrebne
IP adresu doplnit do /etc/hosts.... Tam ju najde hned
a necaka na timeout od DNS. Ale aj tak pointu
tohoto nastavenia nechapem....

Vlado
----
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454
mobil: +421/905/642799