pokracovani-2: prechod z ext2 na ext3... jak s /?

Filip Hroch hroch na monoceros.physics.muni.cz
Středa Prosinec 5 17:28:53 CET 2001

On Tue, 4 Dec 2001 17:59:29 GMT, Filip Hroch wrote:

>Vazne, vyvtvoreni zurnalu probehlo ok, ale pak, kdyz jsem odmontoval
>ext2 tak to rvalo, ze nebyl ext2 korektne odmountovany. To jsem

Takze musim dat za pravdu, dnes jsem sebral odvahu, vyrobil bootovaci
disk z aktualniho jadra (2.4.16) a zacal vyrabet ext3 na rootu.

Vysledek? Mel jsem problemy s bootvanim ackoli jsem mel ext3 v jadre
a problem byl s tim, ze tam byl (ne v modulech) i ext2, takze mountovani
neslo (sice kernel panic ne, ale bootovalo to do read-only modu, takze
system byl nepouiziteny). Proste bezna chyba..:-) Ovsem drzkovani pri
vytvareni jurnalu uz prestalo.

Resenim bylo pridat parametry

rootfstype=ext3    rootflags=data=journal

jako parametry jadra. Je to docela takticky protoze ve fstab
mam ted porad

/dev/hda1       /             ext2   defaults,errors=remount-ro     0  1

takze kdyz budou nejaky problemy nabootoju bez problemu i s 2.2.19. Neco
takovyho jako tyhle parametry jadra to chtelo.

Jsem ovsem zvedavy, jak na to bude reagovat system, kdyz ma vlastne v mtab
uplne neco jineho. No nechame se prekvapit.

Mam to spustene nedlouho, takze prvni dojmy jsou ze zadna zmena, ale
k tomuto kroku jsem se donutil, kdyz tu zase vypli proud. Vypada to
dobre, zrejme tak predelam i dalsi sroje na kterych je pad o dost
kritictejsi nez tady.

FH