tisk na jet direct port

Daniel Prynych Daniel.Prynych na buzuluk.cz
Čtvrtek Prosinec 6 06:19:57 CET 2001

Dne st  5. prosinec 2001 17:49 jste napsal(a):

> Uz jsem sice zcasti odpovedel, ale pro jistotu to zopakuji:
> Podivejte se do /etc/printcap na bezicim systemu a konfiguracni zaznamy
> preneste do souboru v nastavovanem systemu.
A pravdepodobne Vam to nebude fungovat 7.1 pouziva LPRng a 6.2 lpr.
Pouzivaji jine filtry, scripty  atd.

1/Pokud mate ljetdirect kartu do tiskarny tak je to celkem jednoduche,
upravte si printcap asi nasledovne

moje_hp4000:\
        :sd=/var/spool/lpd/moje_hp4000:\
        :mx#0:\
        :sh:\
        :rp=raw:\
        :rm=x.x.x.x:

2/Pokud mate externi boxik ktery podporuje jen port 9100 tak pokud nechcete
instalovat LPRng musite pouzit neco co vam posle data na tento port.
Vestsinou se pouziva netcat.

Nejsnasi je nainstalovat nmap a podivat se na tiskarnu ktere porty poziva:

[dan na boss dan]$ nmap tiskarna

Starting nmap V. 2.53 by fyodor na insecure.org ( www.insecure.org/nmap/ )
Interesting ports on tiskarna (x.x.x.x):
(The 1520 ports scanned but not shown below are in state: closed)
Port       State       Service
23/tcp     open        telnet
515/tcp    open        printer
9100/tcp   open        jetdirect

Nmap run completed -- 1 IP address (1 host up) scanned in 7 seconds

Pokud tam mate port 515 postupujete podle prvni varinaty.

Daniel Prynych