Je mozny tisk na nasdilene tiskarne v MS siti z Linuxu?

Kebert Martin mkebert na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 6 09:51:21 CET 2001

> Zdravim vsechny,
> zajimolo by me, jestli je vubec technicky mozne tisknout na tiskarne, ktera
> je nasdilena v MS siti primo z Linuxu? MS sit umim browsovat, ale vidim jen
> nasdilene adresare a ne tiskarny.
>
> Jsem takova cerna ovce v prostredi 100% woknowsovskem a chci si dokazat, ze
> vlastne ty wokna nepotrebuju. Ale tiskarna je nasdilena na vedlejsim PCcku
> a ten tisk by se siknul. Jinak jsem vetsinu problemu uz vyresil.
>
> Diky Radim

Pokud Vy jste v Linuxu, Tiskarna na MS Win, tak budete potrebovat pouzit
tohle( Rozchozena Samba je samozrejmosti) :
smbclient //mswinpocitac/tiskarna -U user%password -N -P -c 'print -'

Ve vetsine pripadu to musite jeste "predkousat" pro tu tiskarnu napr.
ghostscriptem( parametry nevim, ale jsou stoprocentne v man nebo gs
dokumentaci). Takze jen tak cvicne si muzete zkusit neco postscriptoveho
vytisknout (priklad je pro tiskarnu HP_LJ4 kompatible):

cat neco.ps | \
gs -sDEVICE=ljet4 -dNOPAUSE -sOutputFile=- -q - | \
smbclient //mswinpocitac/tiskarna -U user%password -N -P -c 'print -'

Jenze tohle by moc k rozumnemu tisku nepomohlo. Obycejne se pouziva tisk pres
lpd daemona. Ten ma konfiguraci v /etc/printcap. Pro nase ucely je nutno
pridat neco jako:
mswin_lp:\
    :lp=/dev/null:\
    :if=/usr/local/bin/ps2wintisk:\
    :sd=/var/spool/lpd/mswin_lp:\
    :lf=/var/spool/lpd/mswin_lp/log:\
    :af=/var/spool/lpd/mswin_lp/acct:\
    :mx#0:\
    :sh:

Kde hlavni vec je rict, ze fyzicky port neexistuje ( lp= ), tisk bude
probihat pres filtr ps2wintisk ( if= ) a spool directory bude tam a tam(sd=).
Ostatni veci (LogFile, AccountFile) by snad zas tak dulezite nemely byt.
Skript 'ps2wintisk' by mel obsahovat neco jako:
#!/bin/sh
/usr/bin/gs -q -sDEVICE=ljet4 -dNOPAUSE -sOutputFile=- - | \
/us/bin/smbclient //mswinpocitac/tiskarna -U user%password -N -P -c 'print -'
# Pokud cilovy pocitac nepotrebuje jmeno a heslo, lze vyhodit parametr '-U
user%password'
# Konec scriptu

Ale tim se vyresil tisk pouze postscriptu. A kdyz takhle budete pokracovat (
tedy aby script zjistil, co to vlastne hodlate tisknout, jestli cistej text
nebo postscript neco cosi jinyho), tak se nakonec dopatrate k tomu, ze delate
neco co uz existuje :-). A to je bud 'printtool' (myslim, ze to je oblibene v
RedHatu) nebo 'apsfilter'.

 Z meho pohledu je ale dulezity vedet, co to vlastne dela(pokud by mne to
nezajmalo, tak jsem mohl zustat u MS win). Osobne to beru jako velky rozdil,
kdyz mi nekdo nadiktuje co mam kde pustit, co kde kliknout a nakonec kdyz
nahodou to budu chtit rozbehnout nekde jinde(treba i jine distribuci), tak
pohorim, protoze tam nenajdu onen frontend, ktery byl v minule distribuci.

--
S pozdravem
                 Kebert Martin