obcas zustavaji procesy Apache

Jan Havlicek havlicek na vse.cz
Sobota Prosinec 8 08:30:23 CET 2001

Pavel Rauš wrote:

> Zdravim,
> na nekolika serverech, kde je totozna konfigurace - Apache 1.3.20 a PHP
> 4.0.6 se mi stava, ze v systemu zustane proces apache, ktery si bere 100%
> procesoru a odmita se sam ukoncit. Nejedna se o chybu v zakaznickych
> skriptech, protoze problem se nevyskytuje jen pri volani php skriptu, ale
> treba i u pozadavku k nahrani html nebo obrazku, coz je znacne podivne. V
> logu jsem zadne podezrele veci nezaznamenal. Nesetkal se nekdo s podobnym
> problemem?

*** Hmm.. setkal. Dospel jsme k zaveru ze to je nejaky obecny problem
apache.
Stavalo se mi, ze nektere procesy apache narostly v pameti do uzasnych
vysim 20MB napr. a nebo presne to co popisujete.

Pricinu se mi odhalit nepodarilo, pouze v nekterych specifickych
pripadech se dalo pres PID procesu a /proc zjistit problematicky skript.

Obecne to resim tak, ze direktivu MaxRequestPerChild v httpd.conf mam
nastavenou na pomerne male cislo (cca 200), po vyrizeni  techto requestu
child skonci a naforkuje se novy.

Na nekterych serverech je toto reseno cronem a pravidelnym restartem
apache v nejaky vhodny cas.

HOnza

--