Poznamka k clankum o informacnich technologiich v Mlade Fronte Dnes

Sobota Prosinec 8 22:59:09 CET 2001

On Fri, 7 Dec 2001, Miroslav Petricek wrote:

> Já s tím nepolemizuji jenom tvrdím, že problém není v software, ale
> spíše v tom jak jej lidé používají. [...]

Ono je tedka strasne popularni rikat, ze firma Microsoft vlastne za nic
nemuze a ze ostatni by meli taky takove problemy, kdyby meli ty same
uzivatele (ovsem kdo ty uzivatele vycvicil, aby to byli takovi troubove,
to uz se nejak nerika).

Mozna, ze ostatni by problemy meli, ale to je z hlediska toho, jestli ma
Microsoft maslo na hlave, uplne irelevantni, protoze ma a to v mnozstvi
vetsim nez malem.

Navic neni to nevyhnutne, aby takove problemy nastaly. Minimalne 25 let
je uz znamo, jak zkonstruovat pocitacovy system odolny proti skodlivemu
softwaru a jinym formam bezpecnostnich hrozeb i v pripade, ze jsou jeho
uzivatele znacne neopatrni a znacna cast pouzivaneho softwaru pekne
derava. Ne ze by se ty znalosti nejak extremne dobre darilo v unixovem/
linuxovem svete aplikovat, ale rozhodne se neda rici, ze by byly tak
okate ignorovany, jako nekde jinde.