Poznamka k clankum - Bill Gates

Ivo Hanuska ihanuska na vionett.com
Úterý Prosinec 11 10:44:11 CET 2001

>	Tento argument mne dokaze dovest k zurivosti - porovnejte si
uzitnou
>hodnotu Apple (proc asi DTP nema MS Windows rado?), porovnejte si
>uzitnou hodnotu strojirenskych produktu (napoveda IRIX & pracovni
>stanice) - pokud si myslite, ze motorem je delani inteligentniho
psaciho
>stroje s daleko nizsi uzitnou hodnotou a vykonem nez maji skutecne
>elektronicke inteligentni psaci stroje (vcetne nakladu na 'tisk') asi
>nevite, k cemu pocitace vlastne slouzi - valna vetsina dela totiz v
>oblasti Hromadneho Zpracovani Dat...

> [...]

Vazeny kolego,

Promite ale Vy uvazujete jinak, nez ti, co rozhoduji, co se do firem
koupi a jinak nez vetsina uzivatelu treba v USA. Nezapomente, ze MS
kolem svych produktu dela ohromnou reklamu a snazi se vsechny presvedcit
jak jsou jeho produkty "superior". Dela to chytrre a plizive. Ve skolach
a na univerzitach, kde studuji budouci manageri (ti, co za par let budou
rozhodovat o investicich) - tam se Linux neuci. Dela to v televizi a v
novinach.

Takze normalni uzivatel, nebo manager ma opravdu pocit, ze Linux neni na
nic a kupuje za drahe penize MS. Myslite, ze by lidi kdekoliv kupovali
predrazeny software, kdyby si nemysleli, ze to je to jedine a nejlepsi,
cop mohou dostat. Prosim vratte se do reality "trzniho hospodarstvi".

Linux je vsude, ale neni nikde videt, protoze funguje a nejsou s nim
problemy. O Linuxu se zatim mluvi jenom na odbornych forech, ale nikde
jinde. A dnes neni mozno prosadit nic bez marketingu a reklamy.

A posledni duvod. Lide si stale mysli, ze WIN jsou jednodussi. Je to
dojem, ktery vzbudil MS o svych produktech. Pro obycejneho uzivatele to
muze byt dojem castecne spravny. Zatim co "klikaci" rozhrani v Lunuxu je
roztristene a moc mnohoznacne. Kdysi kdosi v teto konferenci tvrdil, ze
ma rad Linux proto, ze si muze vybrat. Ale mnoho vyberu nekdy skodi,
protoze blby uzivatel nevi, co si ma vybrat a tak sahne po jednoduchem
reseni vzor MS - I kdyz ho zas musi koupit za jidassky gros. Lide chteli
jednoduchy system a MS se podarilo jim doakazat lzemi a polopravdami, ze
jejich system je jednoduchy, bezpecny a kdovicodeste.

Linuxari by se z toho meli poucit.

ICH