SuSE: Chyby

Libor Dub libor_dub na email.cz
Středa Prosinec 12 11:26:46 CET 2001

V některých případech jsem se možná vyjádřil trochu nejasně - SuSE mám rád a mám s ním dobré zkušenosti, vždyť jsem spokojeně používal SuSE 7.2. A po počátečních trablích jsem (kromě TV) plně spokojenej i se SuSE 7.3.

Jinde jsem se ale vyjádřil podle mého zcela jasně a trochu nechápu zcestné komentáře p. Valouška o zaškrtávání.
Ani nejsem odpůrcem textové instalace; ta však podle mého názoru není v pořádku. Dnes už bych očekával, že pokud na instalaci "nešáhnu", bude defaultní nastavení takové, že se mi systém spustí v běžné konfiguraci. Opakem je u této distruce, že pokud ji spustíte z diskety (udělané z přiloženého image), po nainstalování balíku se počítač restartuje a spustí Linux v textovém režimu. Už vůbec bych neočekával, že u čské distribuce bude defaultně nastavenej anglickej jazyk pro prostředí, anglická klávesnice, apod. Jsem přesvědčenej, že snad všichni uživatelé kteří k Linux ještě nepoužívali, by se v takové situaci nedovtípili, že mají spustit YaST a dokončit konfiguraci (pravda, mohli by si to přečíst v readme).
Co se týče vlastní konfigurace, nelíbí se mi, že nemá charakter procesu a i zkušený uživatel může lehce zapomenout na nějaké nastavení v submenu jinýho menu. Nepovažuju to samozřejmě za vážnou chybu, ale komplikace to je.

Zkrátka té instalaci co jsem si stáhl chybí to, co je standartem u mé "CDéčkové" distribuce 7.2 - souvislý a logický proces instalace.

CHYBA - Instalační zdroj
Ještě bych doplnil další vážnou chybu, která se projevuje nejen mě, ale i i mému známému: V YaST2 nelze běžně odinstalovávat ani instalovat balíčky, aktualizovat a podobně, protože ho nelze přinutit číst z instalace na HDD. Jediný řešení je spustit YaST jedničku a využít jeho služeb. Nebo máte jiné řešení?

---
Počítačové překvapení pod Váš stromeček: http://www.gcsystem.cz/darecek
a k tomu knižní hit roku: http://www.stansemilionarem.com/vanoce