Cisco VPN klient a Linux

Ing. Peter Bodnár Peter.Bodnar na ttc-telecom.sk
Středa Prosinec 12 13:19:59 CET 2001

Jan Švec wrote:

> Toho klienta jsem se OBTEZOVAL hledat pomerne dlouho. Jedine, co jsem na
> strankach Cisca nasel, je software, ktery se sice jmenuje Cisco client
> for Linux, ale pokud jsem to spravne pochopil, je to pouze sw,
> vyzadujici ke sve korektni cinnosti jeste hw zarizeni Cisco VPN
> concentrator a ja bych to rad vyresil ciste softwarove (pod windows to
> jde). Pokud jsem to pochopil spatne, tak se omlouvam.
> BTW pokud jste nasel ciste sw reseni, mohl byste mi prosim poslat odkaz
> ? (staci soukrome, at tim nezatezujeme konferenci). Dekuji
>
> J. Svec
> [...]
len na okraj ... Cisco VPN koncentrator je zariadenie, ktore ukoncuje VPN
tunely  a je to extra dedikovany HW iba na to. pre maly pocet klientov je
mozne VPN tunely ukoncovat na hocakom zariadeni ako napr PIX firewall alebo
Cisco router s FW IOS (operacny system s Firewall sadou). Takze ten klient
pre linux sa spoji s hocicim, co vie robit VPN, cize aj s PIX-om (len tak
mimochodom, PIX nie je router, je to iba firewall)
Co sa tyka poznamky ze klient je iba SW, aj ten windowsacky je iba SW

                Peter Bodnar
                System inegrator pre LAN/WAN
                TTC Telecom s.r.o. Kosice