vlakna

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Prosinec 13 11:22:29 CET 2001

On Thu, Dec 13, 2001 at 10:48:14AM +0100, Jan Kasprzak wrote:
> iko wrote:
> : Ja tiez robim jeden softik s viac vlaknami.
> : V jednom vlakne, prijmam data z TCP a davam do fronty (ako ty). Pamet tam
> : alokujem dynamicky cez malloc. Tu alokovanu pamet potom uvolnujem v hlavnom
> : threade a ide to bez problemov. V tom teda asi chyba nebude. Riadenie mam
> : cez mutexy (mozno su to semafory, neviem :)).
>
> 	Nevim, proc k tomuhle zrovna jsou potreba vlakna a nevystacite
> si s jednim procesem a select()/poll() nebo nadstavbou nad nimi
> (pomerne pekne je udalostne rizene programovani udelano v Glib).

 Treba ma tazatel vice nez jedno CPU a povaha jeho zadani umoznuje od
 sebe oddelit ulohy tak, aby bezeli vetsinu casu nezavisle :-)

 Tazatelem popisovany problem (nekde jsem to videl popisovane jako
 "pipeline model") muze pri pouziti threadu dosahnou daleko vetsi
 propustnost nez jeden proces. Zalezi co to dela..

> 	Doporucuji ke cteni prednasku "Why Threads Are A Bad Idea
> (for most purposes)" od Jona Ousterhouta:
>
> http://www.softpanorama.org/People/Ousterhout/Threads/tsld001.htm

 Dobry link. Souhlasim, ze select() je mocny :-)

        Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/