Editor Emacs a LaTex

Jan Houstek Jan.Houstek na st.ms.mff.cuni.cz
Pondělí Prosinec 17 00:46:49 CET 2001

> Dalsi problem je s obrazkami v Latexu. Zatim jsem se dozvedel, ze
> Latex podporuje obrazky ve formatu .eps. (Krome tvorby vektorovych
> objektu primo v Latexu.) Problem je v tom, ze kdyz si vytvorim
> bitmapovy obrazek v Gimpu, tak ten mi umozni ulozit soubor pouze ve
> formatu .xcf a ne v cemkoliv jinem. Daji se podporovane formaty v
> Gimpu nejak rozsirit?

Jakou mate verzi gimpu? A opravdu neumi ani formaty jako jpg ci png, to je
hodne divne. Jinak me v Gimpu vzdycky fungovalo i primo eps.

BTW, pro diplomku, ktera se bude asi tisknout, je patrne PS (a tedy i EPS
obrazky) vhodny cilovy format. Pokud ji ale budete chtit vystavit napr. v
PDF, tak doporucuji pdf(La)TeX, ten umi vkladat rovnou PNG ci JPG.

> Jakym zpusobem je nejlepsi vytvaret obrazky do Latexu? Zkousel jsem
> jeste Xfig a ten vypada slibne.

Pro ruzne diagramy, schemata a podobne veci lze pouzit napr. balik
PSTricks, pro LaTeX urcite existuje plno dalsich grafickych balicku. V
nekterych pripadech se hodi i moznost primeho zarazeni PS kodu pomoci
\special (tedy pokud ovladate PS). Z externich programu lze pouzit
cokoliv, co podporuje format eps. Hodne blizko k TeXu ma METAPOST, ktery
se nejvic hodi na ruzne geometricke veci, schemata, proste cokoliv, kde
lze vyuzit vyhodu davkoveho zpracovani. Z klikatek lze jmenovat xfig,
sketch, tgif ... podivejte se na ROOTa, tam o vektorovych editorech
nedavno byl clanek (Grafika v UNIXu).

--
Honza Houstek