jak vytvorit /dev/svga

David Jez dave.jez na seznam.cz
Pondělí Prosinec 17 19:59:29 CET 2001

> dobry den,
  Zdravim,

> uz si tu druhy den lamu hlavu s vytvorenim /dev/svga.
>
> nainstaloval jsem si kernel 2.2.19, kernel-video-svgalib_helper a
> svgalib (kvuli zavislostem hry doom)
  Silne doporucuji pouzivat ,stabilni' release SVGAlib a bez zmineho
,hanajskeho' helperu. Misto, aby nejak pomahal, tak dokaze nekdy velice
obdivuhodne zatuhavat system.
  Dooma si muzez stahnout ve zdrojacich a prelozit.

> nicmene, pokud chci hrat dooma v konzoli, vyzaduje po me pritomnost
> zarizeni /dev/svga (resp. zarizeni definovaneho v
> /etc/vga/libvga.config)
  S pouzitim stabilni release bez helperu toto zarizeni odpadne.

> ja ale vubec netusim, kterym zarizenim je moje grafarna reprezentovana,
> resp. jak takove zarizeni vytvorit (zrejme pomoci /dev/MAKEDEV, ale
> neprisel jsem na to "jak")
  Zadnym zarizenim. /dev/svga odkazuje prave na helper, pokud ho chces
pouzivat, musis vytvorit spec. device s cisly podle readme k SVGAlib.

> mam RH 7.0, XFree86-4.0.1, TNT2 Ultra 32MB, a jenom jedny nervy
>
> predem diky za vasi pomoc
  Ano, nervy jsou to hlavni :-) Takze stahni si treba SDLdooma, dokaze jet jak
s SVGAlib, tak s fbcon, tak v X11, muzes navic pouzivat sw. midi syntezu...
Tedy spousta vyhod.
  libvga.config si uprav podle sveho a podle navodu. Nesmysly vykopej.

> cezi
Doufam, ze je to trochu pochopitelne.
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz