fdisk

Pavel Hecht phecht na tesco-europe.com
Úterý Prosinec 18 11:12:51 CET 2001

David Jez wrote:

>  Zdravim,

>  Pochopitelne, co je na tom nejasne?

No zda se mi, ze je to chybova hlaska, tak ze program normalne koncit
nema (failed neni O.K.) Viz man fdisk

>  Co je na tom neprijatelne? Pokud chci vytvorit particii na disku, na kterem
>je rootfs, tak pouziji treba CD distribuci, inst. diskety... Pokud vytvarim
>na nejakem jinem disku, tah ho proste odmountuji a mam pokoj, ne? :-)

Protoze si nemuzu nechat volne misto a udelat si filesystem pozdeji
podle potreby. To je minimalni nahrazka za  LVM.

>  Hmmm. takze treba win umi za pochodu fdiskovat a nerebootovat? To bych teda
>opravdu rad videl, uz jen proto, ze me to zajima. Predstav si ale, ze jsi tim
>systemem. Stravil bys takovou operaci? :-)

Nezlob se, nesrovnavam se s win ale s UNIXy. Tohle umel UNIPLUS v roce
1986. Nevim (teoreticky, nejsem programator, ale moc let uz se staram o
OS a HW pocitacu) proc by nemel fdisk zapisovat do tabulky?

>  jinak napoveda: zkus sysctl...

Kdyby to slo podrobneji, jinak jsem dostal akorat vynadano, ze jsem se
zeptal.
PH