remount, was: Re: Konfigurace obrazovky v nouzovém režimu

Petr Vanek vanous na penguin.cz
Úterý Prosinec 18 19:52:55 CET 2001

On Tue, Dec 18, 2001 at 02:56:11PM +0100, Libor Dub wrote:

> Když jsem psal o nouzovém režimu, myslel jsem tím spuštění z
> nouzové diskety, z niž jde bootat po vložení bootovací a odsouhlasení
> příslušných voleb v menu bootvací diskety.  > Co se týče bootování
> z konzoly, pokud jsem měl "remountnout" disky, tak jsem to opravdu
> udělal špatně. já zadal pouze "mount /dev/hda8" apod. Budu si to
> pamatovat. Možná bych ještě uvítal komentář, čím se Vámi uvedený
> příkaz vlastně liší od normálního připojení disku (kromě parametru
> read-write).

viz man mount, parametr -n zpusobi nezapisovani na disk - v pripade ro
disku je to nutnost, neni totiz moznost zmenit status mount disku

za -o je mozno vlozit dalsi parametry mount, takze ten "remount" je tam
proto, aby se disk, ktery byl jiz od bootovani primountovany odpojil a
znovu pripojil, tedy remountoval no ta "rw" je jasne, nove primountovani
chceme read-write

/ lomitko je jasne, ale muze byt zavadejici, pokud tedy vite, o ktery
disk se jedna, muzete upresnit

jinak lze samozrejme vyzkouset i single mode a dalsi rezimy, ktere mate
definovany v /etc/inittab , jak tady uz ostatne padlo.

samozrejme by jste si mel tyto veci pro zachranu a obnovu systemu
vyzkouset jiz v dobe, kdy vse v pohode funguje, aby jste pak v pripade
nouze nebyl zaskocen. suse ma dobrou dokumentaci a to i v cestine.

--

bye

Vanous
Petr Vanek                       ..... ./\.  ....
Debian GNU Linux                 .. _|\|  |/|_ ..
vanous na penguin.cz                .. \        /...
http://www.penguin.cz/~vanous    ... >______< ...
Angus, Ontario, CA               ...... / .......
Registered linux user #217487