RH 7.2 ako gateway do internetu

icaplovic na gamo.sk icaplovic na gamo.sk
Středa Prosinec 19 09:30:36 CET 2001

        Na stroji s RH 7.2 ( gateway ) som nakonfiguroval NAT a vytocenie
inetu on demand ( dynamicky pridelovana IP adresa ). Tento PC by mal
sluzit ako gateway do internetu pre ostatne stroje v sieti. Problem s
ktorym si zatial neviem poradit je nasledovny:

        Ked si na inom PC spustim napr. IE, Outlook, pripadne dam PING (
stroj ma ako gateway nastaveny PC s RH 7.2 ) a pokusim sa otvorit stranku,
tak sa gateway pripoji na inet korektne, ale na stroji ktory aktivoval
spojenie to vyzera tak, ako keby nevedel nadviazat spojenie s inym strojom
a PING vracia nieco ako timeout. Ked zopakujem otvorenie stranky, alebo
opakovane PINGnem  ten isty zaznam tak mi stroj vrati korektne hodnoty.

        Cely problem je asi v tom, ze napr. PING prejde na gateway, ale ta
este nie je pripojena na inet a tak mi nevrati hodnotu a ked sa pripoji,
tak PING, ktory toto spojenie vyvolal ostane ako keby visiet. V principe
si myslim, ze by som potreboval "oklamat" tento stroj zo strany gateway
stroja, tak ze mi vrati "nasimulovanu" odpoved. Kolega mi hovoril, ze na
CISCO sa to da nakonfigurovat.

        Neviem ci je nieco podobne mozne urobit v Linuxe. Asi som to
vysvetlil velmi zlozito, ale chcel by som dosiahnut to, aby bez ostane PC
ani nevedeli, ze nie su trvalo pripojene na inet, a aby som nemusel
stranku opakovane zadavat.

Vopred dakujem za pomoc,

                                Ivan Caplovic