Kompilace programů ze zdrojáků

Libor Dub libor_dub na email.cz
Středa Prosinec 19 11:26:02 CET 2001

PROBLÉM
-------
Hledám webové stránky s informacemi nebo dokumenty o kompilaci programů ze zdrojových kódů, a řešení problémů s tím spjatých (tedy chyby nastavení SW,...). Taktéž utility pro testování a nacházení chyb, existují-li.
Také jak AKTUALIZOVAT třeba sadu nástrojů verze 2.95 (gcc, cpp, autoconf, automake,...) na vyšší (nebo obecně na funkční, :-).
Chtěl bych se o všem dozvědět víc.

POZADÍ
------
Linux mám už asi třičtvrtě roku. Začal jsem s RH7.1, kde jsem asi po měsíci snažení rozchodil gcc & spol verze 2.96 asi na 90-ti procentní funkčnost (myslím tím, že jsem 90% programů ze zdrojových kódů dokázal nainstalovat, zbytek mohly být mé chyby u náročnějších instalací). Pak jsem si zakoupil SuSE 7.2, ale tam po nainstalování mi šlo zkompilovat asi jen 5% programů. Po aktualizaci na SuSE 7.3 to myslím bylo o něco lepší, ale po následné úplné přeinstalaci sedm-trojky se objevuje chyba ihned při spouštění konfigurace (nenachází autoconf, nebo tak něco).

Za půl roku jsem nebyl schopný najít nějaké webové stránky, kde by se tomu věnovali, nebo alespoň nějaký souvislý text o chybách nastavení programů jako autoconf, automake, cpp,... Jedině v knize "Začínáme programovat v Linuxu" je tomu věnovaná 1 kapitola, asi 100 stran. Ta se ale spíš věnuje chybám v programech než v SW na jejich zpracování do binární podoby.

Co se týče aktualizace, zkoušel jsem v SuSE 7.2 aktualizovat vše z 2.95 na 2.96 i na 3.0 a dosáhl jsem toho, že mi to už nefungovalo vůbec.

Zdraví "Oak"

---
Počítačové překvapení pod Váš stromeček: http://www.gcsystem.cz/darecek
a k tomu knižní hit roku: http://www.stansemilionarem.com/vanoce