MASQaradovani PORTFW portu was: ftp server za maskaradou, portfw

Ondra Janal linux-list na delay.melzer.cz
Středa Prosinec 19 12:10:38 CET 2001

----- Původní zpráva -----
Od: "Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" <janousek na fonet.cz>
Komu: <linux na linux.cz>
Odesláno: 5. prosince 2001 9:59
Předmět: Re: ftp server za maskaradou, portfw

> Ufff... tak ted jste mne otazkou dostal, ale zpet... - pokud se bavime
> o aktivnim modu FTP, skutecne nejde pres maskaradu, resp. jde, ale
> neuplatni se pravidlo ve FORWARD chainu (nejake <localsite>/<maska> -j
> MASQ), ale prave ty pravidla z portforwardu (tato konverze je totiz
> obousmerna!).

Bohužel asi ne. Při aktivním ftp odchozí port 20 PODLÉHÁ masq:
[root na terminal /etc]# lsmod
Module                  Size  Used by
ip_masq_pptp            4064   0
ip_masq_ftp             3444   0
ip_masq_autofw          2312   0  (autoclean) (unused)
ip_masq_portfw          2360   3  (autoclean)
[root na terminal /etc]# ipmasqadm portfw -l
prot localaddr            rediraddr               lport    rport  pcnt  pref
TCP  support    ondra      ftp-data ftp-data    10    10
TCP  support    ondra           ftp      ftp     8    10
[root na terminal /etc]# ipchains -M -L
IP masquerading entries
prot expire   source               destination          ports
TCP  01:50.20 ondra      addr20 ftp-data (62161) -> 61322
TCP  14:50.35 ondra      addr20 ftp (21) -> 61321
[root na terminal /etc]# ipchains -L forward
Chain forward (policy DENY):
target     prot opt     source                destination           ports
MASQ       all  ------  anywhere             anywhere              n/a

... a to je právě ten původní problém! Já bych velice ocenil, kdyby PORTFW byl obousměrný, podle výpisu však není a/nebo to mám blbě.
Otázka do fóra: lze aby odchozí tok z portu třeba 20 (vnitřní adresa) zůstal po projití masq portem 20 ale už s veřejnou adresou?