Pouze FTP pristup

Jan Sembera sembera na centrum.cz
Sobota Prosinec 22 00:41:36 CET 2001

> sftp zadny pseudoshell nepotrebuje, protoze jeho server je spousten
> ze sshd primo, nikoli pres uzivateluv login shell.
No, ja jsem to momentalne zkousel, pokud uzivateli nastavim jako shell
/bin/false, pridam ho do /etc/shells a zkusim se pripojit pres sftp, tak
hned po uspesne autentizaci se pokusi ssh spustit sftp-server, coz se
nepovede a spojeni se zavre.

Coz me logicky vede k myslence, ze sftp-server se pousti pres uzivateluv
shell, i kdyz verbose mode ssh o tom vubec nic nerika.

Ostatne volani ssh vypada takhle:

ssh -l root -v -C abydos -oForwardX11=no -oForwardAgent=no -oProtocol=1 /usr/libexec/openssh/sftp-server

takze tam opravdu nevidim duvod, proc by login shell nemel byt vyzadovan.
Pro dvojkovy protokol je to ekvivalent a vysledek je naprosto stejny.

--
Jan Sembera