Problem s named pipe

Marián Kyral marian.kyral na worldonline.cz
Pátek Prosinec 28 21:05:57 CET 2001

Ahoj,
dnes jsem potřeboval přebalit tar.gz na tar.bz2.
Vzhledem k tomu, že to byl trochu větší archív, chtěl jsem vyzkoušet rouru.
Po prvním pokuse jsem zjistil, že bzip2 neumí pakovat ze standartního vstupu.
                 Nedávno jsem tady v konferenci četl o "pojmenované rouře".
Tak jsem si řekl, že by to bylo to pravé. Našel jsem příkaz mkfifo. Podle man
stránky jsem vytvořil rouru, ale jak dál už nikde není :-(
Po prohledání HOWTO jsem nakonec narazil na příklad použití. Na ls a gzip jsem
si vyzkoušel, že to funguje a hurá na bzip.

Tady jsem však narazil, po zadání příkazu se nic neděje. Na něco se čeká,
procesor se skoro ani nepohne :-(
Nakonec jsem to po 10 minutách killnul a udělal to přes mezisoubor.

Můžete mi říct, kde mám chybu?

[root na nest SOURCES]# mkfifo roura
[root na nest SOURCES]# gzip -dc gimp-data-extras-1.2.0.tar.gz >> roura & bzip2
-czk roura >gimp-data-extras-1.2.0.tar.bz2
[1] 13127

[1]+  Přerušena roura (SIGPIPE) gzip -dc gimp-data-extras-1.2.0.tar.gz >> roura

příkaz je samozdřejmě na jednom řádku.

díky
--
Marián Kyral