Fw: Kernel pro server

Pavel Rauš rqs na cmail.cz
Pátek Prosinec 28 22:07:56 CET 2001

> A prozradite nam nejake konkretni vysledky Vasi upravy, napr. jaka zmena
> ktereho parametru ovlivnila vykon te ci one casti systemu, jake jste
> pouzil
> nastroje na mereni vykonu, nebo jeste lepe
> nechtel by jste o tom napsat nejaky clanek treba na root.cz
> o performance-tunning kernelu ?
> Mohlo by to byt (asi nejen pro me) zajimave cteni.

Zmeny ktere jsem provadel - zbavil se vseho zbytecneho, pridat Trustees a
zvetsil hardlimit pro max otevrenych souboru.
To je vse. System RH 7.1, nove jadro 2.4.13.
 Konkretni vysledky - nedelal jsem zadne special testy, na plne vytizenem
serveru to neni dost dobre mozne.
Takze "mereni" je zalozeno na subjektivnim pocitu jedince. Duvod kompilace
byl hlavne v castych hlaskach
Too many open files ....... Databazovy server, kde je temer 1000 mysql
databazi je ve spicce vytizen pri stejnem datovem toku o cca 2-3% mene. Ale
je to opravdu jen vedlejsi efekt, cilem bylo zvetsit pocet descriptoru :-)

Clanek na root? To po me opravdu nechtejte, nejsem zadny kouzelnik. Vykopat
podporu zvukove karty a podobnych veci, ktere na serveru nejsou potreba,
neni nic narocneho, chce to jen udelat si trosku casu. Pridat Trustees neni
tez nic sloziteho, od ceho mame navody.
A upravu nekolika konstant v jadre, realne vyuzije tak 5lidi v teto
republice.

Default jadra jsou pro bezne ucely bez problemu. Kvuli zvyseni vykonu to
nema opravdu cenu delat, nez se desitky hodin trapit s novym jadrem, tak
radeji premyslejte, kde sehnat penize na lepsi HW :-))))

Pavel Rauš