serverova farma na jednu UPS

Stepan Cirkl cirkl na cc-ultd.cz
Sobota Prosinec 29 11:35:53 CET 2001

nonsense na volny.cz wrote:

> Zdravim priznivce Linuxu,
>
> s duverou se obracim na komunitu obzvlaste znalych priznivcu
> Linuxu. Nastal mi problem, ze musim nejak ovladat nekolik (asi
> 4ks) serveru jednou UPS (s vykonem 2.500 VA). Asi je uz zrejme,
> ze potrebuji regulerne sundat vsechny obsluhovane servery, kdyz
> umre napajeni.
> Nemate nekdo nejaky napad, jak elegantne vyresit regulerni sjeti
> VSECH zalohove napajenych serveru, kdyz UPS ma jen JEDEN
> komunikacni port ?
>
> omlouvam se za trivialni dotay, ale nejsem HW kutil.
>
> Jeste jednou diky za vsechny napady.

Mozna byste mohl napsat co to je za UPS.

Spousta programu na hlidani UPS umi fungovat v master/slave rezimu, kdy
master hlida UPS a slave se ridi podle PC s master rezimem. Komunikace
mazi master a slave jede po siti. Takze nic HW nepotrebujete.

APC dela neco, co je schopne ten port z UPS rozdelit na vice portu (ted
nevim jak tomu presne rikaj a jak to funguje), pripadne do chytrejch UPS
delaji Managment modul, kdy jako Master funguje primo UPSka.