386 jako univarsalni PC

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Čtvrtek Únor 1 06:20:03 CET 2001

> Ahojky vsichni.
>
> Mam nasledujici problem. Mam 386ku a koupim k ni disk cca 100 MB. Ma
> kompletne zabezpecit kontrolu bytu, ovladani nekterich zarizeni apod.
> Provozovana musi byt bez monitoru a s PC propojena pomoci serioveho portu.
> Zakladem ma byt operacni minidistribuce Linux (jaka?) a ovladani PC pouze
> pomoci ssh. Mam zde ale jeden dost velky problem. Hodilo by se ovladani z
> windows (jak to udelat pres seriak?) a potrebuji to programovat v necem
> rozumnem (existuje neco jako pascal pro linux?).

> [...]
K tomu odhlucneni:
Da se to udelat i s minimalnimi naklady ackoliv to nebude nikdy 100% jako je
treba reseni Mironetu.

a)  5 1/4" a  31/2" mechaniky upevnete v sachtach po stranach ne natvrdo,
ale pres pasek tenke gumy. Bocnice sachty byvaji vetsinou "podajne", takze
tam milimetrovou pryz jeste nasoukate.

b) Vnitrek sten skrine polepte tlumicim materialem (napr. molitan), idealni
je material tlumici a zaroven nehorlavy.

c) Ventilator zdroje nenechte behat na plne otacky, ale regulujte jej
termostatem. Vhodna (a jednoducha) zapojeni vychazela v A Radiu. Snima se
teplota chladicu zdroje, prip. teplota vnitrku pocitace a tomu se umerne
prizpusobuji otacky vetraku. Nejake to zapojeni mohu i poslat.

Sam takove, sic amaterske reseni pouzivam uz nejakou dobu a masina umistena
navic pod stolem se chova tise a nenapadne.

Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz