Jaky nejvetsi HDD lze pouzit na 386SX - config jadra x.x.x

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Čtvrtek Únor 1 17:22:32 CET 2001

Zdravim!

> mam doma starou 386SX a je mi ji docela lito, takze jsem uvazoval
> o tom, ze bych ji pouzil jako takovou zalohovaci masinku. Nicmene
> jsem se dovedel, ze do toho nedam vetsi disk nez nejakych 500M -
> ze pry je to zalezitost BIOSU a s tim nic nenadelam.
>
> Chtel bych se tudiz zeptat, jestli je to opravdu tak, pripadne
> nelze-li to nejakymi cary mary pri kompilaci kernelu (pripadne
> jinym softem pro linux) obejit?

Pokud byste z toho disku nepotreboval bootovat, pak staci BIOSu
nastavit, ze tam zadny takovy disk nemate a Linux uz se s nim
vyrovna spravne.

V pripade, ze bootovat potrebujete, hodne zalezi na konkretnim BIOSu
-- nektere s velkymi disky nedokazi pracovat vubec, jine (a tech je
vetsina) jej proste jen "oriznou" na maximalni podporovanou velikost,
takze zridite-li si specialni bootovaci partition s jadrem na zacatku
disku a nastavite LILO na falesnou geometrii, kterou Vas BIOS pouziva,
melo by vsechno fungovat.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
If at first you don't succeed, redefine success.