output filter died

Jaroslav Jirasek jarda na egerius.cz
Pondělí Únor 5 09:57:22 CET 2001

Dobry den,
mam problemy s tiskem z windows pres sambu:
Mame rychlotiskarnu, ktera je daleko od serveru,
a tak jsem udelal jednu silenost a to, ze jsem vytvoril jednodisketovou
distribuci linuxu, ktera spusti a nastavi sitovy adapter a pak spusti
programek p910nd, ktery se da stahnout na freshmeatu
(posloucha na portu 910[0,1,2] a preposila data na /dev/lp[0,1,2]. Tento
jednodisketovy linux se spusti na pocitaci, ktery musi mit alespon 8MB
pameti a sitovou kartu. Nepotrebuje hdd, grafickou kartu.
Je nutny jeste server, kde se vytvari fronta. Na tomto 'velkem' serveru
mam takto nastaven /etc/printcap:

EpsonDFX|Epson DFX-8000|EpsonDFX:\
    :lp=/dev/null:\
    :if=/var/spool/samba/client9100.pl:\
    :of=/var/spool/samba/banner.pl:\
    :mx=0:\
    :lf=/var/spool/samba/errorlog:\
    :sd=/var/spool/samba/EpsonDFX:

DeskJet690|HP DeskJet 690|DeskJet690:\
    :lp=/dev/null:\
    :if=/var/spool/samba/client9101.pl:\
    :of=/var/spool/samba/banner.pl:\
    :mx=0:\
    :lf=/var/spool/samba/errorlog:\
    :sd=/var/spool/samba/DeskJet690:

Soucasti programku p910nd jsou i vyse uvedene filtry v perlu:
client.pl a banner.pl, ktere zajistuji preposilani tisku na maly pocitac.

A ted problem:
po kazdem skoncenem tisku se v logu objevi hlaska:
lpd[14664]: DeskJet690: output filter died (retcode=0 termsig=0)
lpd[14664]: restarting DeskJet690
(objevuje se to i pri tisku na toho epsona)
Tiskne to ale normalne, az na to, ze tisky na to HP se obcas zastavi
(to je ten hlavni problem). Pokud nekdo vytiskne vice dokumentu
za sebou (cca 16), tak se tiskarna po vytisteni asi osmeho zastavi
a netiskne. Okno tiskarny HP ve Windows tvrdi, ze tiskarna je pozastavena.
Pak staci po nejake chvili poslat dalsi dokument a tiskarna zacne tisknout,
vytiskne vse, co ma ve fronte.
Myslim, ze to ma souvislost s tim umiranim toho vystupniho filtru (ale
nevim,
mozna je to v poradku?), co udelat, aby neumiral?

Dekuji, Jirasek

PS: zde je link na stranku, kde jsem popsal, jak jsem vytvarel onu malou
distribuci
linuxu, jsou tam i ty scriptiky v prelu a je tam i ta disketka ke stazeni
http://mujweb.cz/Pocitace/strankylinuxovehozacatecnika/projekty.html