proftpd - nastavení

Pavel Rauš rqs na cmail.cz
Pondělí Únor 5 10:40:13 CET 2001

Dobry den,
nainstaloval jsem si na server proftpd a nyni potrebuji jeste dve veci
doladit.
1. Jak v proftpd zakazat konkretni IP adresu. Kdyz chci zakazat usera, tak
mu to zakazu v /etc/passwd zmenou hesla, nebo mu zakazu nalogovat se. Stalo
se mi totiz, ze se na server pripojuje pres ftp jeden pocitac v intervalech
asi 3 vteriny. Tak bych rad odfiltroval konkretni IP.
2. Nastavil jsem si, abych se mohl pripojit jako root, ale jsou adresare, do
kterych nemam pristup ani jako root (adresar ma treba vlastnika abc, skupinu
blabla a prava 701). Jak zajistit, aby root
byl naprosto neomezeny? (Nepiste mi o tom, jak je to nebezpecne, ja to vim.
Udelam si pro tohoto uzivatele specialni virtual host a pojede na
nestandartnim portu (tj. ne 21), overovani pomoci PAM )

                                            Diky Pavel Rauš