Problemy s ReiserFS

Jan Kurik kurik na amis.cz
Úterý Únor 6 14:36:33 CET 2001

  Dobry den !

  Narazil jsem na problemy s ReiserFS. Mam distribuci SuSE 7.0 ( jadro
2.2.16 ), ktera se mi nainstalovala bez problemu. Kdyz jsem scital
velikosti casti filesystemu prikazem "du -sk /usr" vysypaly se na mne
chyby typu
"Chyba v souborovem systemu na souboru /usr/local/doc/packages/..."
   Zkusil jsem si tedy dat "ls" toho adresare,
ve kterem byly udajne chybne soubory a system sel do ...
  Teda presneji, napr. na ping ze site stroj reagoval a reagovaly i veci,
ktere nepotrebovaly sahat na filesystem.
  Po rebootu jsem koukal do logu "/var/log/messages" a zaznamy v logu byly
korektni az do chvile, kdy jsem dal to "ls". Pak tam najednou byl tzv.
"rozsypany caj" alias binarni chaos a nasledne pokracovaly zaznamy :

kernel: klogd 1.3-3, log source = /proc/kmsg started.
kernel: Inspecting /boot/System.map-2.2.16
kernel: Loaded 9060 symbols from /boot/System.map-2.2.16.
kernel: Symbols match kernel version 2.2.16.
kernel: Loaded 91 symbols from 5 modules.

proste korektni start.
V "boot.msg" je zaznam o obnove filesystemu z logu:

<4>Checking ReiserFS transaction log (device 03:03) ...
<4>Warning, log recovery starting on readonly filesystem
<4>Replayed 3 transactions in 3 seconds
<4>Using tea hash to sort names
<4>ReiserFS core development sponsored by SuSE Labs (suse.com)
<4>Journaling sponsored by MP3.com
<4>ReiserFS version 3.5.23
<4>VFS: Mounted root (reiserfs filesystem) readonly.
<4>change_root: old root has d_count=1
<5>Trying to unmount old root ... okay

  Ale nijak nic, co by bylo neobvykle.

Cetl jsem o nejakych chybach ReiserFS pri pouziti souboru s dlouhymi
jmeny ( snad nad 255 znaku ), ale to asi neni muj pripad. Nemate nekdo
podobnou zkusenost, ci nejaky odkazy o chybach kolem ReiserFS ? Je mozne,
ze prichozi upgrade na jadro 2.4.1 uz tyto problemy mit nebude.

  Diky.

--
Jan Kurik <kurik na amis.cz>