pakety na vadnem kabelu

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Únor 7 10:58:44 CET 2001

Miroslav BENES schrieb in Nachricht ...

>K propojeni se vyuziva stary  koaxialni kabel 75 Ohm (tlusty zeleny),
>kterych je v nasem arealu  natazeno nekolik. Na obou koncich je
>pres baloon (a kratky kabel 50  Ohm - tenky cerny koax)

Jezismaaaria :-))) No jo, ludia setria vselijak.

> delka kabelu je (hruby odhad) 150 - 200 m.

Ja uz si tie data nepamatam, ale nie je to na tenky ethernet
uz moc, resp. na hranici? Pri takomto carovani by som
rozhodne nesiel az na maximum pre slusny kabel.

>Vypada to, jako kdyby byl vadny nektery baloon a jako by tam behaly
>odrazy ?!?

Zazil som uz instalaciu hrubeho ethernetu, kde dve konkretne masiny
pripojene na dvoch konkretnych miestach spolu odmietali komunikovat,
po prepojeni o kus dalej bolo vsetko OK.

Zavolajte si nejakeho radioamatera so SVR metrom, ktory vam tu
prenosovu trasu zmeria.

>Pomohlo by snizeni MTU na obou stranach linky ?

Hmm ... podme trochu ratat. 200 metrov je priblizne mikrosekunda,
pri 10 Mbps sa teda na dlzku kabla zmesti 10 bitov. Pokial som
to niekde nezmrvil, toto je o dva rady inde, ako je MTU.

Skor by sa mohlo stat, ze sa karta snazi tlacit dalsi paket
do linky prave v momente, ked nejaky odraz dorazi - podla
nalady je z toho potom bud kolizia, alebo nejaky marginalny
odoslany paket. V takom pripade by nudzovo pomohlo
zmenit jadro, nech tam par mikrosekund pocka.

Skuste (ak to prakticky ide) zmenit dlzku kabla v niekolkych
krokoch o spolu cca 5 metrov - ak tam naozaj mate stojate
vlnenie, mohlo by to pomoct.

Zdravi
--
                                           Stano