pakety na vadnem kabelu

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Středa Únor 7 13:24:50 CET 2001

Miroslav BENES wrote:
> No pokud me pamet neklame, je max. delka 100 m. Nastesti karty (a
> snad i HUBy 3Com) zvladaji vic - karty mivaly tusim az 300 m.
> Kazdopadne na nasi siti v jedne budove je na patre koax hrube pres
> 100 m a jedine co am slape je stara 3COM-ka. Ale to jen tak na okraj.

Norma: 185 m na segment, maximalne 5 segmentu s opakovaci, ale jen na
3 segmentech muzou byt pocitace, maximalne 30 pocitacu na segment.
3Com: 300 m na segment , maximalne 3 segmenty, na vsech segmentech muzou
byt pocitace, maximalne 100 pocitacu na segment.
Pro oba plati minimalni vzdalenost mezi pocitaci 0,5 m a maximalne
1024 pocitacu na celou sit.

Paket ma definovanou minimalni delku, takze pokud vysilate dat min,
tak tam sitovka stejne neco prida. Minimalni delka datove casti ma
byt 46 bajtu.

Apropo, ten rozvod byl urcen pravdepodobne puvodne pro Arcnet. Mozna, ze
pri pouziti Arcnet karet by byl efektivni prenos rychlejsi nez s 10 Mbps
Ethernetem. Arcnet karty se bud davaj zadarmo nebo prodavaj za hodne
penez u firem nabizejicich veci v oblasti prumyslovych PC.
V linuxu by mela fungovat jakakoliv Arcnet karta (vsechny pouzivaji
stejny cipset). Bezne Arcnet karty nejsou izolovane, pozor na to.

IMHO je nejlepe si natahnout pater ve skle. Dneska je to za rozumny
peniz. Pokud je to na male vzdalenosti v ramci jedne budovy, tak
nejaky slusny UTP/STP rozvod kategorie 5 nabo 5+. Dneska na tom beha
i gigabit (1000Base-T) na 100 m za velmi rozumne penize.

	Majkl