mala sit - Novell 3.12 vs Linux a samba

Frank J. Tomes f.tomes na atlas.cz
Sobota Únor 10 19:22:29 CET 2001

Dobry den,
chteli bychom v praci prejit ze stavajiciho serveroveho reseni (novell
3.12) na linux.

Dosavadni server s novellem zajistuje souborove a tiskove sluzby pro 2
segmenty site. Na jednom je 7 stanic, ktere hlavne spousteji ze
serveru dosovske ucetnictvi a tisknou pres sitove tiskarny sestavy.

Na druhem segmentu jsou 4 stanice, ktere pouzivaji vetsinou lokalne
instalovane kancelarske aplikace. Jedna z techto stanic funguje jako
brana do internetu (Mail602 a modem).

Kabelaz je UTP, sitove karty Ovislink 10/100 Mb, na klientskych
stanicich bezi win9x (AMD K6, 128 MB RAM).

Jde nam o to, zda linux a samba nam zabezpeci srovnatelny vykon file
serveru jako ten novell, nebo to bude dokonce lepsi?
V serveru je AMD K6, 64 MB RAM, sitovky 3Com.
Server funguje bezchybne nekolik let.

Nejvetsim duvodem pro prechod je to, ze v linuxu se orientuji daleko
vic nez v novellu 3.12, a take obec lidi, s kterymi mohu konzultovat
pripadne problemy je daleko vetsi (Kdyz jsem ve svem okoli shanel
nekoho, kdo spravuje novell 3.12, nasel jsem uz jen jednoho cloveka.
Ostatni mi rikali - pouzivali jsme novell 4, ale ted pouzivame hlavne
WinNT a linux).

Podobne reseni chceme zavest i v nasi pobocce. Server by mel slouzit
pro 4 stanice, z kterych se bude  spoustet dosovske ucetnictvi,
tisknout ap. Tj. linux a samba jako server, stanice s win9x jako
klienti. Nebo je vyhodnejsi kombinace linux a mars?
V tomto pripade nam jde o cenu, nechce se nam nakupovat dalsi licence
novellu.

Predem dik za nazory a tipy.
frank

Pacta sunt servanda = nejvyssi zasada pravni
Quitum non movere = nejvyssi zasada administratorska

Mgr. Bc. Frank J. Tomes
Manesova 1667, 356 05 Sokolov, Czech Republic
tel./fax: +420 168 628844  GSM: ask me via e-mail
e-mail: f.tomes na atlas.cz   ICQ number: 10175766
homepage: http://come.to/329RC106
Netscape AOL Instant Messenger: Franko CZ   IRC: Franko