*.jpg > ps - upravit v GIMPu

David Jez dave.jez na seznam.cz
Neděle Únor 11 10:44:09 CET 2001

On Sat, Feb 10, 2001 at 11:39:58AM +0100, Jan Stary wrote:
> Dobre jitro,
>
> mam desitky naskenovanych jpg souboru, kazdy
> je jedna stranka z knizky.
Ahoj,

kterej silenec to prosimte ukladal jako jpg? co se jpg formatu tyce tak presne
pro _TYHLE_ ulohy (cernobily text) je naprosto nepouzitelny. Nedokaze me nic
vic nastvat nez widlari kteri mi davaji naskenovane texty v jpg...

> 1. Je to asi v osmi odstinech sedi - chtel bych to
> mit jen b/w, ale ostre - pouhe
obavam se ze nejefektivnejsi bude (delam to tak take) spustit GIMPa a v nem
provest:
  + editaci palety (vyberes si ktera seda ma bit bila a ktera cerna)
  + konverze na 2 barvy
  + ulozeni jako interlaced GIF

  + pises ze to ma byt pro vetsi mnozstvi souboru, udelej si na to pro GIMP
    nejaky scriptik. Na prvnim obrazku to vyskousej (bude ti to asi delat
    tzv. chlupy - toho se moc nezbavis, pomuze jen __presna__ editace palety

> convert -colors 2 in.jpg out.cokoliv
>
> dopadne hrozne. Je na to nejaky chytry konvertor,
> kteremu bych rekl 'kdyz je ten bod hodne cerny a okoli taky,
> je to bod pisma->cerna, kdyz je to jen spina->bila' ?
  jedine GIMP a editace palety

> Diky!
>
> Hans

good luck

 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz