mala sit - Novell 3.12 vs Linux a samba

Pavel Hecht phecht na usa.net
Neděle Únor 11 10:44:40 CET 2001

> Server funguje bezchybne nekolik let.
>
> Nejvetsim duvodem pro prechod je to, ze v linuxu se orientuji daleko
> vic nez v novellu 3.12, a take obec lidi, s kterymi mohu konzultovat
> pripadne problemy je daleko vetsi (Kdyz jsem ve svem okoli shanel
> nekoho, kdo spravuje novell 3.12, nasel jsem uz jen jednoho cloveka.
> Ostatni mi rikali - pouzivali jsme novell 4, ale ted pouzivame hlavne
> WinNT a linux).
>
> Podobne reseni chceme zavest i v nasi pobocce. Server by mel slouzit
> pro 4 stanice, z kterych se bude  spoustet dosovske ucetnictvi,
> [...]

Zdravím,
tak jedno po druhém
1. Jako server pro kancelářské aplikace (office, windows apod), bude linux se
sambou výkonově srovnatelné řešení, pokud ovšem Vám nevadí nesrovnatelně horší
ACL (doufám, že zatím). Přesto jediným rozumným důvodem je úspora prostředků.
2. Jako server pro dosovské programy (jestli dobře chápu, na serveru budou
uložena data z těchto dosovských aplikací )je přechod na Linux nebo Windows NT
zcela špatné řešení, protože novellovské servery v sobě obsahují TTS, které
zaručuje nesrovnatelně lepší stabilitu dosovských aplikací (po eventuálním pádu
sítě budete pravděpodobně natahovat poslední backup a zbytek datlovat ručně -
mnohokrát vyzkoušeno po rozhodnutích nekvalifikovaných IT managerů : Všechno na
NT).
3 Mars nahradí Novell jen velmi špatně a navíc se pak budete Novell stejně učit.
Když už tak Caldera, ale to není zadarmo.
4. Pokud sháníte pomoc pro 3.12, naše firma se zabývá kromě serverového nasazení
Linuxu i Novellem (CNE on board) včetně 3.12 a operuje v Praze a Západočeské
oblasti a rádi Vám pomůžeme- napoprvé zdarma.

Zdraví

Pavel Hekťák Hecht

Just serviceman, not a hacker.