mala sit - Novell 3.12 vs Linux a samba

David Jez dave.jez na seznam.cz
Neděle Únor 11 11:17:01 CET 2001

On Sat, Feb 10, 2001 at 07:22:29PM +0100, Frank J. Tomes wrote:
> Dobry den,
Zdravim,

> chteli bychom v praci prejit ze stavajiciho serveroveho reseni (novell
> 3.12) na linux.
>
> Dosavadni server s novellem zajistuje souborove a tiskove sluzby pro 2
> segmenty site. Na jednom je 7 stanic, ktere hlavne spousteji ze
> serveru dosovske ucetnictvi a tisknou pres sitove tiskarny sestavy.
Muzes pouzit emulator mars - emuluje sluzbu ncp, zvenci se server tvari
jako novell, vnitrek je linux (jednoduse receno), mam s nim dobre zkusenosti,
kupodivu je relativne stabilni, a velice jednoduchy na konfiguraci a zpravu.
Vyhoda je, ze muzes zmenit server a nikdo nic nepozna, protoze stavajici
klienti pro novell budou fungovat uplne stejne (mozna narazis na problem
novellovych login scriptu) popr. muzes pouzit marsovske dosutils pro klienty
jsou mensi a daji se v pohode pouzit i pro nejake obscurni 286.

> Na druhem segmentu jsou 4 stanice, ktere pouzivaji vetsinou lokalne
> instalovane kancelarske aplikace. Jedna z techto stanic funguje jako
> brana do internetu (Mail602 a modem).
>
> Kabelaz je UTP, sitove karty Ovislink 10/100 Mb, na klientskych
> stanicich bezi win9x (AMD K6, 128 MB RAM).
Ovislinky v drtvive vetsine pouzivaji Realtek chipsety (omlouvam se pokud jsem
se utal, ale podle mych informaci to tak je) a ty jsou v linuxu velice dobre
podporovane, nebudes s nima mit problemy

> Jde nam o to, zda linux a samba nam zabezpeci srovnatelny vykon file
> serveru jako ten novell, nebo to bude dokonce lepsi?
> V serveru je AMD K6, 64 MB RAM, sitovky 3Com.
> Server funguje bezchybne nekolik let.
co se marsu tyce, vykon je srovnatelny, co se tyce samby, mohlo by to mozna
byt lepsi, ale v DOSu jsem to zatim nezkousel.

> [...]
> pripadne problemy je daleko vetsi (Kdyz jsem ve svem okoli shanel
> nekoho, kdo spravuje novell 3.12, nasel jsem uz jen jednoho cloveka.
> Ostatni mi rikali - pouzivali jsme novell 4, ale ted pouzivame hlavne
> WinNT a linux).
>
> Podobne reseni chceme zavest i v nasi pobocce. Server by mel slouzit
> pro 4 stanice, z kterych se bude  spoustet dosovske ucetnictvi,
> tisknout ap. Tj. linux a samba jako server, stanice s win9x jako
> klienti. Nebo je vyhodnejsi kombinace linux a mars?
> V tomto pripade nam jde o cenu, nechce se nam nakupovat dalsi licence
Hmmm. pro souborove operace je mozna novell (tedy mars) vyhodnejsi, ale
zalezi na klientech. Widle jsou dost smejcka co se tyce novell klienta, tedy
pokud mas na siti vetsinu DOSovske casti, pouzij mars.
Pokud je vetsina widle, byla by skoda nevyuzit sambu.

btw. muzes skonfigurovat oboje, mit pres sambu sdileny marsovsky adresar a pres
win na server lizt pres sambu a v DOSe pres novell

> Predem dik za nazory a tipy.
> frank
Kazdopadne vyskousej co ti bude vyhovovat vice, jestli mars nebo samba to je
dost na vazkach :-)

S pozdravem
Dave

 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz